استاد کوشا در پی درگذشت محمود ابراهیمی، پیام تسلیتی صادر کرده و خواستار توجه ویژه به آثار این پژوهشگر کرد زبان شد.

 

به گزارش وبگاه اطلاع‌رسانی استاد کوشا، استاد محمدعلی کوشا در پی درگذشت محمود ابراهیمی پیام تسلیتی صادر کرده است که در ادامه آمده اشت.

بسم الله الرحمن الرحیم

اِنّا لله و اِنّا الیه راجعون

اذاماتَ المومنُ الفقیهُ ثُلِمَ فی الاسلام ثُلمهٌ لایَسُدّها شئٌ.

خبر رحلت استاد بزرگوار، نویسنده و مترجم نامدار، اسلام‌شناس ارجمند، مربّی صدها نخبه در کردستان، و آموزگار هزاران محصل و دانشجو در سرتاسر ایران، دکتر محمود ابراهیمی مهابادی، مایۀ تاثّر و اندوه شدید گردید.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به خانوادۀ آن مرحوم: همسر فداکار و تک تک فرزندان به ویژه آقازادۀ ایشان جناب مهندس آوات ابراهیمی و دامادهای ارجمندش و بالأخص مردم دانش‌دوست مهاباد و علمای کردستان و دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه و اساتید آن دیار تسلیت می‌گویم و علوّ درجات آن معلم آگاه و استاد فرهنگساز دیار کردنشین را از درگاه قادر متعال مسألت دارم.

این بنده خود را در غم و اندوه همۀ بازماندگان آن بزرگمرد دانش و بینش و اخلاق و انسانیت، شریک می‌داند و به عنوان کسی که در دوران دبیرستان در محضرش علم و ادب آموخته، خود را مدیون دانش سرشار و اخلاق کریمانۀ آن بزرگوار می‌داند.

استاد ابراهیمی آثاری برجسته در فقه و ادب و قرآن‌پژوهی از خود بر جای نهاده است که به حق مایۀ اعتلای فکر و فرهنگ و سبب افتخار عموم کرد زبانان در سرتاسر جهان است.

او اکنون به یار و دوست صمیمی و همشهری قرآن‌پژوهش مرحوم دکتر مصطفی خرّم‌دل پیوسته و به رحمت واسعۀ الهی نائل آمده است.

جامعۀ کرد زبان و فرهنگیان دیار کردستان هرگز خدمات این دو فرهنگی محقق و قرآن‌پژوه را فراموش نخواهند کرد و یاد و نام آن دو عزیز از دست رفته را گرامی خواهند داشت.

نقش اجتماعی و شخصیت والای دکتر محمود ابراهیمی (رضوان الله علیه) بسی فراتر از این است که در این مقام ذکر گردد.

امیدوارم جوامع کرد زبان در دنیا به ویژه دانشگاهیان گرامی مهاباد و سنندج و ناشران آثار این فرهیختۀ کرد زبان در احیای آثار مکتوب این استاد صاحب قلم بکوشند و به نوباوگان کرد زبان خویش یادآور شوند که سرزمین کردستان، مهد فرهنگ و تمدن بزرگ ایرانی در خلق ادب و هنر و ادب و حماسه‌های آگاهی‌بخش اجتماعی است.

شریک غم بازماندگان مرحوم دکتر محمود ابراهیمی:

محمّدعلی کوشا

1400/3/14