جامعۀ زنان ایران، اکنون کسی را از دست دادند که با تمام وجود به ایران و اسلام عشق می‌ورزید و در راه تحقق آموزه‌های قرآن کریم با بنان و بیان خویش روشنگری می‌نمود.

 

به گزارش وبگاه اطلاع‌رسانی استاد کوشا، اعظم طالقانی، دختر آیت‌الله سیدمحمود طالقانی، روز گذشته به علت عارضۀ مغزی درگذشت. به همین مناسبت، استاد محمدعلی کوشا پیامی صادر کرد که در ادامه آمده است.

کل من علیها فان

ویبقی وجه ربک ذوالجلال والاکرام

تاریخ، زنان بزرگ و بزرگواری را به یاد دارد که هر کدام خود به تنهایی، فرهنگ‌ساز و بُن مایۀ درستکاری و نیکوکرداری و الگوی پاکی و پاکدامنی بوده‌اند.

در میان زنان ستم‌ستیز، حق‌جو و عدالت‌خواه عصر خویش، بانو اعظم علایی طالقانی که عمری را با مبارزه با ستم و ستمگران گذراند و سالیانی چند عمر پربار خود را در زندان طاغوت به عنوان الگوی مقاومت در برابر باطل گذراند از میان ما رخت بربست و به سرای جاودان و لقاءالله پیوست.

بی‌گمان، این بانوی بزرگ و مبارز،  وارث به حقِ خُلق و خوی پدر بزرگوارش مرحوم آیت‌الله طالقانی (رضوان الله علیه) بود.

مردمان حق‌جوی ایران زمین، هرگز مجاهدت‌ها و حقیقت‌جویی‌ها و ستم‌ستیزی‌های این خانوادۀ شریف و ارجمند را فراموش نخواهند کرد.

جامعۀ زنان ایران، اکنون کسی را از دست دادند که با تمام وجود به ایران و اسلام عشق می‌ورزید و در راه تحقق آموزه‌های قرآن کریم با بنان و بیان خویش روشنگری می‌نمود و سرافرازی و استقلال فکری و فرهنگی زنان جامعۀ خویش را در سرلوحۀ برنامه‌های‌اش قرار داده بود.

خدای بنده‌نواز، روح حق‌جوی این بانوی مجاهد و با عظمت را با مریم عَذرا، خدیجۀ کبری و فاطمۀ زهرا محشور فرماید و بر رفعت مقام و درجات‌اش بیفزاید.

اینجانب، فقدان این بانوی فرهیخته و اندیشمند را به خانوادۀ محترم علایی طالقانی و جامعۀ زنان و همۀ بستگان آن مرحومۀ مغفوره تسلیت عرض می‌کنم و خود را در اندوه آنان شریک می‌دانم.

قم ـ حوزه علمیه

محمّدعلی کوشا

1398/8/9